Esraa Hussein Forum
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزي الزائر اهلا وسهلا بكم في منتدي اسراء حسين ، إذا كنت زائر يسعدنا ويشرفنا ان تسجل في المنتدي وتكون من ضمن اعضاؤه ، اما إذا كنت عضوا فتفضل بالدخول ، شكرا لزيارتكم لمنتدانا
دمتم برعاية الله وحفظه
مع تحياتي،
اسراء حسين

Esraa Hussein Forum



 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخولدخول
المواضيع الأخيرة
» صناعة الخرائط عبر التاريخ
الخميس 20 يوليو 2017, 10:04 pm من طرف محمدسعيدخير

» بطاقات القوانين الصفية للطلاب مهمة جدا جدا
الأربعاء 19 أكتوبر 2016, 8:12 pm من طرف تلميذة سيبويه

» برنامج الأرشفة الإلكترونية/ مجانا 100% برنامج أرشيف التعاميم والوثائق
الإثنين 10 أكتوبر 2016, 9:36 pm من طرف alialneamy

» المكتبة الألمانية النازية (مكتبة كتب عن تاريخ المانيا النازية) من تجميعى الشخصى حصريا على منتدانا
الجمعة 24 يوليو 2015, 11:48 pm من طرف هشيم النار

» جامعة المدينة العالمية
الثلاثاء 16 يونيو 2015, 4:42 pm من طرف BI744

» جامعة المدينة العالمية
الثلاثاء 16 يونيو 2015, 4:41 pm من طرف BI744

» جامعة المدينة العالمية
الثلاثاء 16 يونيو 2015, 4:40 pm من طرف BI744

» جامعة المدينة العالمية
الثلاثاء 16 يونيو 2015, 4:40 pm من طرف BI744

» جامعة المدينة العالمية
الثلاثاء 16 يونيو 2015, 4:40 pm من طرف BI744

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Esraa Eman Hussein{Admin}
 
Dr.Emanis
 
أبلة حكمت
 
البروفوسور
 
mony moon
 
zinab abd elrahman
 
نهى
 
nihal noor eldin
 
heba mohammed fouad
 
super mada
 
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
التوقيت
Free Clock
مواضيع مماثلة

شاطر | 
 

 A Lesson Plan Model According to the Formative Evaluation Strategy

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Esraa Eman Hussein{Admin}
Admin المدير العام للمنتدى
Admin المدير العام للمنتدى
avatar


الابراج : الدلو
عدد المساهمات : 4049
تاريخ التسجيل : 15/06/2009
العمر : 28
الموقع : www.esraa-2009.ahlablog.com




مُساهمةموضوع: A Lesson Plan Model According to the Formative Evaluation Strategy   الإثنين 06 يوليو 2009, 11:58 pm

:بسم الله الرحم



A Lesson Plan Model According to the Formative Evaluation Strategy




Subject: English Language

Level: First Year Secondary School

Unit: 5

Lesson: 2

Main Teaching Points: "had better", Question tags (No answer) & 's or s'.

Date: / /

Time: 45 minutes







Objectives:

1. Forming sentences using "had better" correctly.

2. Forming questions expecting the answer (No) correctly.

3. Recognizing singular possessive ('s) correctly.

4. Identify plural possessive (s') correctly.



Background Knowledge:

1. Matching the right pronoun with the suitable verb to be.

2. Yes / No questions.

3. The meaning of "had better"

4. Possessive (s) with singular nouns.



Anticipated Difficulties:

1. Confusion between had in the past tense and "had better" which indicate the present or the future.

2. Mixing between the use of (s) to form the plural nouns and the use of (s) to indicate the possession of things.

3. Using (,) instead of (').

4. Getting lost between ('s) and (s').



Assessing Background Knowledge

The first work sheet, which handles the anticipated difficulties, will be introduced. It will be entitled under "Background Knowledge Assessment Activity".



Remedial Work Related to the Background Knowledge:

A work sheet will be introduced. It will include remedial activities. (If needed)





Target Knowledge Presentation (1)

Introducing "had better"

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] A work sheet introducing the concept of "had better" (Work sheet 3 – Learning Activity).



Target Knowledge Transitory Assessment

Work sheet 4 will be introduced (Target Knowledge - Learning Activity).

Target Knowledge Presentation (2)

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] A work sheet dealing with negative questions with positive tags (Work sheet 5 – Learning Activity).



Target Knowledge Transitory Assessment and Remedial Work

Work sheet 6 will be introduced (Target Knowledge - Learning Activity). The anticipated difficulties will be handled when needed.



Target Knowledge Presentation (3)

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] A work sheet handling possession with ('s) and (s') (Work sheet 7– Learning Activity).



Target Knowledge Transitory Assessment and Remedial Work

Work sheet 8 will be introduced (Target Knowledge - Learning Activity). It will deal with the anticipated difficulties, also.



Learning Process Enhancement

Work sheet 9 will be introduced under the title: "Enhancement Activity".



Final Evaluation of Learning

Work sheet 10 will be introduced.











Prepared by:

Yousof Mohammad As-Sahafi

Makkah

23/10/1424H

Suggested Activities
Work sheet 1-A
Background Knowledge Assessment Activities




The First Activity:



Objective:

To remind the student with subject pronouns and verbs to be.



Time Allowed:

3 min.



Implementation Pattern:

Group work (5 members)



Working with your group, fill in the blanks in the following table using the suitable word.


pronoun
Be
I

He

You
Are
It

We







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://esraa-2009.ahlamountada.com
 
A Lesson Plan Model According to the Formative Evaluation Strategy
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Un grand héritier de sidi Bouzid
» التقويم وتعريفه وانواعه

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Esraa Hussein Forum :: المنتدى التــربــوى :: المنتدى التربوى-
انتقل الى: