Esraa Eman Hussein{Admin} Admin المدير العام للمنتدى
الابراج : عدد المساهمات : 4049 تاريخ التسجيل : 15/06/2009 العمر : 35 الموقع : www.esraa-2009.ahlablog.com
| موضوع: Teach History Through Playwriting تدريس التاريخ بإستخدام المسرحية الخميس 09 يوليو 2009, 2:18 pm | |
| :بسم الله الرحم How to Teach History Through Playwriting
Playwriting provides a dynamic way to teach history. It involves students in the lesson so they don't have to passively listen while you cover another chapter of history text. Follow these steps to bring history to life for your students through playwriting.
Instructions
Step1
Choose a grade appropriate topic for the play. Try battles from a major war, scenes from a famous historical figure's life or a decision that changed the course of history.
Step2
Prepare a project outline which includes the learning objective and the daily schedule the class should follow until the performance of the play, which you should restrict to 2 full class periods. The outline should also include the scenes of the play, the characters and the various student responsibilities.
Step3
Assign background reading on the subject for homework the night before the class discussion. Have students create a chart that describes the five W's for the subject - the Who, What, Where, When and Why - to submit the next day. In class, discuss the homework assignment to ensure that students understand the topic. Distribute the outline to the class and remind them of the deadlines.
Step4
Divide students into groups. Give each group one or more scenes to write. Explain that each student must write and submit his own script to receive a grade. The only reason for the groups is to write each character's dialogue in a conversation that reads like a play. For homework, have each student write a one-paragraph biography of his character.
Step5
Encourage students to read their character biographies so that each group member understands all the characters before they write dialogue for them. Students can then begin to compose the dialogue. Visit each group to make sure students remain on task and fully understand the work they must submit.
Step6
Set a date for the re-enactment during class. Tell students they must write a one page critical review of the play as their final assignments. The review must be written as a news story for the school newspaper. It must critique the re-enactment and offer advice to improve future projects of this kind.
| |
|
Esraa Eman Hussein{Admin} Admin المدير العام للمنتدى
الابراج : عدد المساهمات : 4049 تاريخ التسجيل : 15/06/2009 العمر : 35 الموقع : www.esraa-2009.ahlablog.com
| موضوع: رد: Teach History Through Playwriting تدريس التاريخ بإستخدام المسرحية الخميس 09 يوليو 2009, 2:19 pm | |
| [size=21]كيفية تدريس التاريخ من خلال المسرحية وتقدم المسرحية بطريقة دينامية لتعليم التاريخ. . وهو ينطوي على الطلاب في الدروس حتى لا يضطر الى الاستماع السلبي أثناء تغطية فصل آخر من تاريخ النص. اتبع هذه الخطوات لجعل الحياة والتاريخ لطلابك من خلال الكتابة المسرحية.
[b] تعليمات
الخطوة 1
اختيار الدرجة المناسبة لموضوع المسرحية. في محاولة من معارك حرب كبرى ، مشاهد شهيرة من حياة شخصية تاريخية أو أن قرار تغيير مسار التاريخ.
الخطوة 2
إعداد الخطوط العريضة للمشروع والتي تشمل التعليم والهدف والجدول الزمني اليومي الصف حتى تتبع أداء المسرحية ، والتي يجب أن تحد من 2 إلى الدرجة فترات كاملة. المخطط ينبغي أن تشمل أيضا مشاهد مسرحية ، ومختلف الشخصيات وطالب المسؤوليات.
خطوة 3
إسناد خلفية القراءة عن هذا الموضوع ليلة المنزلية قبل الطبقة المناقشة. وقد طالب خلق رسم يصف دبليو 'sخمسة لهذا الموضوع -- من ، ماذا ، أين ، ومتى ولماذا -- أن يقدم في اليوم التالي . في الصف ، مناقشة احالة المنزلية لضمان أن الطلاب على فهم الموضوع. . توزيع الخطوط العريضة لهذه الطبقة تذكيرهم بالمواعيد النهائية.
الخطوة 4
. تقسيم الطلاب إلى مجموعات. . إعطاء كل مجموعة واحدة أو أكثر من المشاهد في الكتابة. شرح ويجب أن يكتب كل طالب وتقديم السيناريو بنفسه لاستقبال الصف. . السبب الوحيد لهذه الجماعات هو أن يكتب كل طابع الحوار في حديث أن قراءة مثل اللعب المنزلية ، ويكون كل طالب كتابة فقرة واحدة سيرة شخصيته.
خطوة 5
تشجيع الطلاب على قراءة السير الذاتية طابعها بحيث يتسنى لكل عضو في المجموعة وتفهم كل حرف قبل الكتابة الحوار بالنسبة لهم. . يمكن للطلاب ثم تبدأ لتكوين الحوار. . زيارة كل فريق للتأكد من الطلاب البقاء في هذه المهمة ، ونتفهم تماما ويجب أن يقدم على العمل.
خطوة 6 . تحديد موعد لإعادة سن خلال فصل. . يقول الطلاب يجب كتابة صفحة واحدة من مراجعة نقدية للتلعب النهائي الاحالات. . استعراض خطية كما يجب أن تكون خبرا لصحيفة المدرسة. النقد يجب إعادة إصدار وتقديم المشورة لتحسين مشاريع من هذا النوع مستقبلا.
[/size] | |
|