Esraa Eman Hussein{Admin} Admin المدير العام للمنتدى
الابراج : عدد المساهمات : 4049 تاريخ التسجيل : 15/06/2009 العمر : 35 الموقع : www.esraa-2009.ahlablog.com
| موضوع: Using Maps to Teach History استخدام الخرائط في تدريس التاريخ الإثنين 28 سبتمبر 2009, 4:36 pm | |
|
Michael Streich
Feb 9, 2009
Most students cannot identify significant geographic locations relevant to their own history yet they are expected to know global sites.
Using maps to teach history is one of the best ways to enable students to fully understand concepts related to major historical events. Because geography has been downgraded in elementary and high school curricula, students in college classes can seldom identify even the most basic geographic sites. Unless the nation is at war in a particular part of the world, most Americans cannot identify countries that played an important part of history, even as recently as Indo China. If Winston Churchill were to give his Iron Curtain speech today, few Americans would be able to plot Stettin or Trieste.
Using Maps in Teaching History
Many instructors teaching the Crimean War might assume that most students know that the Crimea is a peninsula in the South of the Ukraine. This assumption would be completely false. Not only can students NOT identify the Crimea, but they cannot pinpoint the Black Sea or understand the geopolitical significance of control of the Black Sea and Constantinople in 1853.
Good teaching requires the use of maps found in standard texts or projected from support technology. In teaching the Crimean War, for example, instructors can demonstrate how the Mediterranean region – notably Palestine and Egypt, were crucial to British security and economic concerns. Whatever power controlled Constantinople, controlled the region. Hence, it was a vital British interest to ensure that Turkey, the so-called “sick man of Europe,” retain control rather than Imperial Russia. All of this can be demonstrated from maps.
Having students look at period maps in the light of historical events will enable them to see how and why policies, wars, and long term strategies were employed to preserve imperial interests. Maps detailing Italian and German unification similarly help to tell the story of the formation of modern states and, as in the case of Germany, empires. Whatever history lesson is the focus of study, the use of maps will clarify the crucial issues.
Geography Answers Questions
Any instructor lecturing on the Russian occupation of Wallachia and Moldavia in 1853 cannot assume students will understand the significance of this without consulting a map. Once students actually see the provinces, they can better understand why Austria, in 1853, failed to support Russia and why Russia eventually withdrew. A good map will show the distance between Moscow and the Crimea. When students are told that no railroad lines existed between Moscow and the Crimea, they can better assess the impact of Russia’s defeat in the Crimean War.
Maps should be used in all lectures and discussions. Whether learning about the Louisiana Purchase, Italian Unification, or the Vietnam War, students will never be able to fully appreciate the role of geography without a good map. Geography highlights the rise and fall of civilizations and empires. The "how" and the "why" is a vital part of geographic education. | |
|
Esraa Eman Hussein{Admin} Admin المدير العام للمنتدى
الابراج : عدد المساهمات : 4049 تاريخ التسجيل : 15/06/2009 العمر : 35 الموقع : www.esraa-2009.ahlablog.com
| موضوع: رد: Using Maps to Teach History استخدام الخرائط في تدريس التاريخ الإثنين 28 سبتمبر 2009, 4:37 pm | |
| استخدام الخرائط لتعليم التاريخ الجغرافيا ويوضح غايات وأهداف القوى العظمى
معظم الطلاب لا يمكن تحديد المواقع الجغرافية ذات الصلة تاريخهم حتى الآن ومن المتوقع أن تعرف المواقع العالمية.
استخدام الخرائط لتدريس التاريخ ، هي واحدة من أفضل الطرق لتمكين الطلاب من فهم كامل لمفاهيم تتعلق المناسبات الكبرى. لأنه قد تم تخفيض الجغرافيا في المدارس الابتدائية والثانوية في المناهج الدراسية ، والطلاب في الكلية ونادرا ما يمكن تحديد الطبقات حتى أبسط للمواقع الجغرافية. ما لم تكن هناك دولة في حالة حرب في أي جزء من العالم ، إلا أن أغلب الأميركيين لا يمكن تحديد الدول التي لعبت دورا هاما في التاريخ ، وحتى وقت قريب في الهند والصين. إذا كان ونستون تشرشل كان يقدم كل ما لديه كلمة الستار الحديدي اليوم ، قلة من الاميركيين سيكون قادرا على المؤامرة أو تريستا.
استخدام الخرائط في تدريس التاريخ كثير من معلمي التعليم حرب القرم قد يفترض أن معظم الطلاب يعرفون أن يشكل شبه جزيرة القرم في جنوب اوكرانيا. وسيكون هذا الافتراض خاطئ تماما. ليس فقط من الطلاب لا يمكن تحديد القرم ، ولكنها لا تستطيع تحديد منطقة البحر الأسود ، أو في فهم اهمية جيوسياسية للسيطرة على البحر الأسود والقسطنطينية في 1853.
التعليم الجيد يتطلب استخدام خرائط وجدت في نصوص الثابتة أو المتوقعة من دعم التكنولوجيا. التدريس في حرب القرم ، على سبيل المثال ، يمكن أن تظهر مدى المعلمين في منطقة البحر الأبيض المتوسط -- ولا سيما فلسطين ومصر ، وحاسمة بالنسبة لبريطانيا والأمنية والاقتصادية. مهما كانت تسيطر على السلطة القسطنطينية ، وتسيطر على المنطقة. ومن ثم ، كان حيويا لضمان المصالح البريطانية ان تركيا ، ما يسمى ب "رجل أوروبا المريض" ، بدلا من الاحتفاظ بالسيطرة على روسيا الامبراطورية. كل هذا يمكن البرهنة من الخرائط.
الطلاب بعد فترة النظر في الخرائط في ضوء الأحداث التاريخية التي تمكنهم من معرفة كيف ولماذا والسياسات ، والحروب ، وعلى المدى الطويل الاستراتيجيات المستخدمة للحفاظ على المصالح الامبريالية. خرائط تفاصيل الوحدة الألمانية والإيطالية وكذلك تساعد على رواية قصة تشكيل الدول الحديثة ، وكما هو الحال في ألمانيا ، والامبراطوريات. مهما كان الدرس هو محور الدراسة ، واستخدام الخرائط توضيح المسائل الحاسمة.
أجوبة أسئلة الجغرافيا أي مدرب لإلقاء محاضرات على الروسية الاحتلال ومولدافيا في 1853 لا يمكن أن يتولى الطلاب على فهم أهمية هذه الخريطة من دون استشارة أحد. مرة واحدة في الواقع نرى طلبة المحافظات ، يمكن فهم لماذا النمسا ، في 1853 ، وفشلت في دعم روسيا ، والسبب في روسيا في نهاية المطاف. وخير خريطة تظهر المسافة بين موسكو والقرم. عندما قال الطلاب أنه لا توجد خطوط للسكك الحديدية بين موسكو والقرم ، يمكن تقييم أفضل لأثر هزيمة روسيا في حرب القرم. وينبغي استخدام الخرائط في جميع المحاضرات والمناقشات. معرفة ما اذا كان شراء لويزيانا ، والايطالية للتوحيد ، أو حرب فيتنام ، والطلاب لن تكون قادرة على نقدر دور الجغرافيا دون جيدا الخريطة. الجغرافيا ويسلط الضوء على صعود وسقوط الحضارات والامبراطوريات. "كيف" و "لماذا" هو جزء حيوي من جغرافية التعليم.
| |
|
dr.hossam eldin mohamed Distinctive writer كاتب مميز
الابراج : عدد المساهمات : 116 تاريخ التسجيل : 25/06/2009 العمر : 44
| موضوع: رد: Using Maps to Teach History استخدام الخرائط في تدريس التاريخ الجمعة 09 أكتوبر 2009, 2:03 pm | |
| thanks ms esraa this is wondweful participate l | |
|