???? زائر
| موضوع: الانترنت في التعليم والتعلم في المدارس الكندية : دراسة في التغيير التربوي الثلاثاء 27 أبريل 2010, 4:59 am | |
|
الانترنت في التعليم والتعلم في المدارس الكندية : دراسة في التغيير التربوي
Dr. Susan Gibson, principal investigator الدكتورة سوزان جيبسون ، الباحث الرئيسي Dr. Dianne Oberg, co-investigator الدكتور أوبيرغ ديان ، الذي شارك في التحقيق
Introduction مقدمة
We have been funded by the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada for a three-year study of Internet use in Canadian schools. لقد تم تمويلها من قبل العلوم الاجتماعية والعلوم الإنسانية من مجلس البحوث كندا لدراسة ثلاث سنوات من استخدام شبكة الإنترنت في المدارس الكندية. The study has a three-part focus: (1) an assessment of the overall national picture of Internet use in schools, (2) a Canada-wide survey of 10% of schools in the provinces and territories; and (3) case studies of Internet use in three school districts, each in a different province or territory. دراسة لجزء من لديه التركيز الثلاثة : (1) تقييم الصورة العامة الوطنية للاستخدام شبكة الإنترنت في المدارس ، (2) على نطاق المسح كندا من 10 ٪ من المدارس في المحافظات والأقاليم ، و (3 دراسات حالة) استخدام الإنترنت في المناطق التعليمية الثلاث ، كل في اقليم مختلفة أو إقليم.
Background to the study خلفية الدراسة
Over the past two years, the co-investigators have conducted a four-phase study of Internet use in Alberta schools. على مدى العامين الماضيين ، المحققين ، وقد أجرى الرئيسان على أربع مراحل الدراسة من استخدام شبكة الإنترنت في المدارس ألبرتا. Case studies in six schools explored the perceptions of administrator, teachers, and parents about the Internet as a teaching and learning tool (Phase 1). دراسات في ست مدارس استكشاف القضية تصورات المسؤول ، والمعلمين ، والآباء والأمهات عن الانترنت باعتبارها أداة التعليم والتعلم (المرحلة 1). Collaborative research partnerships in those schools examined how novice and experienced Internet users utilized the Internet as an instructional tool, and what factors supported and hindered that use (Phases 2 and 3). في تلك المدارس الشراكات البحثية التعاونية درس كيفية المبتدئين ومستخدمي الإنترنت من ذوي الخبرة في استخدام الإنترنت كأداة تعليمية ، والعوامل التي دعمت وأعاقت التي تستخدم (المرحلتان 2 و 3). In Phase 4, a province-wide survey of administrators and teachers collected data on overall Internet use and access. في المرحلة 4 ، وعلى نطاق المسح مقاطعة المسؤولين والمعلمين جمع بيانات عن استخدام الإنترنت والوصول الشامل. Findings from the Phases 1, 2 and 3 studies indicated that many teachers, principals, and parents were excited by the potential of the Internet but were overwhelmed by its breadth and complexity. النتائج المستخلصة من المراحل 1 و 2 و 3 دراسات تشير إلى أن مديري المدارس ، والآباء والأمهات والمعلمين متحمس كثير من إمكانات شبكة الإنترنت ولكن كانت غارقة في الاتساع والتعقيد. Teachers, even experienced Internet users, had little knowledge of the search engines and search strategies needed to make efficient use of Internet resources. المعلمين وذوي الخبرة حتى مستخدمي الإنترنت ، وكان يعرف الشيء الكثير عن محركات البحث واستراتيجيات البحث اللازمة لجعل الاستخدام الفعال للموارد الانترنت. Analysis of the Phase 4 survey has indicated that teachers and administrators feel that they are not getting adequate support from their districts for learning about the Internet. تحليل المرحلة وأشارت الدراسة إلى أن 4 المعلمين ومديري يشعرون بأنهم لا يحصلون على الدعم الكافي من مناطقهم للتعرف على شبكة الإنترنت. Learning about the Internet appears to involve highly individualized and isolated activities that take place on the edges of the lives of teachers and administrators. التعرف على الإنترنت ويبدو أن إشراك فردية معزولة للغاية والأنشطة التي تجري على هامش حياة المعلمين والإداريين. This Alberta research raised questions about the similarity of these patterns across Canada. ألبرتا التي أثيرت تساؤلات حول هذا البحث تشابه هذه الأنماط في جميع أنحاء كندا.
Computing technology use that improves opportunities for student learning needs to be supported with a foundation of infrastructure development and teacher learning. Successful implementation in schools of new technologies, such as the Internet, is influenced by such factors as: the availability of appropriate hardware and software (Maddux, 1994), the attitudes of teachers towards the innovation (Woodrow, 1991), the development of teachers' technological skills (Peha, 1995), and the adoption of new models of teaching and learning (Gallo & Horton, 1994). يحسن استخدام تلك الفرص لتعلم الطالب يحتاج إلى الدعم مع تأسيس البنية التحتية للتنمية قدرات المعلمين والتعلم. التنفيذ الناجح في المدارس من جديد مثل هذه التكنولوجيات ، والإنترنت ، ويتأثر بعوامل تقنية الحاسب الآلي مثل : توافر الأجهزة والبرمجيات المناسبة (Maddux ، 1994) ، اتجاهات المعلمين نحو الابتكار (وودرو و، 1991) ، وتنمية 'المهارات التكنولوجية المعلمين (Peha ، 1995) ، واعتماد نماذج جديدة للتعليم والتعلم (جالو وهورتون ، 1994). A change such as the implementation of Internet use is also affected by forces outside the school, including initiatives of provincial ministries of education, school districts, teacher associations, and private industry. تغيير مثل تنفيذ استخدام الإنترنت يتأثر أيضا من قبل القوات خارج المدرسة ، بما في ذلك المبادرات الإقليمية وزارات التعليم والمناطق التعليمية ، ورابطات المعلمين ، والقطاع الصناعي الخاص.
Overview of the research project لمحة عامة عن المشروع البحثي
While some teachers are developing ways to integrate the Internet into their teaching, little by way of research literature currently exists that addresses the complexities of Internet use in an educational context. في حين أن بعض المعلمين على تطوير وسائل لدمج الإنترنت في المواد التي يدرسونها ، وقلة الأدب من خلال البحث القائم حاليا الذي يعالج تعقيدات استخدام الإنترنت في سياق التعليم. Our research will examine the following questions: وبحثنا نظر في المسائل التالية :
(1) To what extent is the implementation of Internet use into Canada's schools supported by a vision that is consistent across the country and by effective implementation strategies? (1) إلى أي مدى هو تطبيق استخدام الانترنت الى المدارس في كندا بدعم من الرؤية التي تتفق في جميع أنحاء البلاد واستراتيجيات التنفيذ الفعال؟ What gaps or overlaps are there in the vision and the implementation strategies of the educational systems that are advocating or requiring this change? ما هي الثغرات أو أوجه التداخل في وجود رؤية واستراتيجيات تنفيذ النظم التعليمية التي تنادي أو التي تتطلب هذا التغيير؟ These questions are the focus of an investigation of current Internet initiatives at the federal and provincial/territorial levels, using document analysis and interviews. هذه الأسئلة هي محور تحقيق من المبادرات الإنترنت الحالية في المقاطعات / الأقاليم والمستوى الاتحادي ، وذلك باستخدام تحليل الوثائق والمقابلات.
(2) To what extent is the Internet being used in Canada's schools? (2) إلى أي مدى هو يجري استخدام شبكة الانترنت في المدارس في كندا؟ What factors appear to support higher level of Internet use? ما هي العوامل التي تظهر لدعم مستوى أعلى من استخدام الانترنت؟ These questions will be the focus of a Canada-wide survey of administrators and teachers. وستكون هذه الأسئلة محور على نطاق المسح كندا المديرين والمعلمين.
(3) How are teachers using the Internet to improve and enrich student learning? (3) كيف يتم المدرسين يستخدمون الإنترنت لتحسين وإثراء تعلم الطلاب؟ This will be the focus of the case studies of three district sites in different areas of the country. وسيكون هذا محور دراسات حالة لمواقع المناطق الثلاثة في مناطق مختلفة من البلاد. The case study reports will include stories of best practice in Internet use from schools and districts. حالة ودراسة التقارير والقصص وتشمل أفضل الممارسات في مجال استخدام الإنترنت في المدارس والمناطق.
Contribution of the research مساهمة البحوث
There has been a major commitment across the country to providing Internet connectivity in Canadian schools, but there has been no attempt to examine the impact of such a commitment on the national level. كان هناك التزام كبير في جميع أنحاء البلاد لتوفير الاتصال بالإنترنت في المدارس الكندية ، ولكن لم يكن هناك أي محاولة لدراسة أثر هذا الالتزام على المستوى الوطني. While there is considerable potential in this new technology, it is clear that technology implementation in schools is a complex process. وفي حين أن هناك إمكانات كبيرة في هذه التكنولوجيا الجديدة ، فمن الواضح أن تنفيذ التكنولوجيا في المدارس هي عملية معقدة. Our research will contribute to an understanding of the issues related to such implementation by providing a national picture of Internet initiatives and by assessing the extent of and support for Internet use in teaching and learning. وبحثنا تسهم في فهم القضايا المتصلة بتنفيذ هذه عن طريق تقديم صورة وطنية من المبادرات على الانترنت ومن خلال تقييم مدى وتقديم الدعم لاستخدام الإنترنت في التعليم والتعلم. It will provide recommendations to decision-makers involved in the implementation of Internet use for teaching and learning at the federal, provincial and territorial, and district and school levels. Additionally, it will contribute to the base of information needed for the updating of teacher education programs in Canada's universities and colleges. وسوف تقدم توصيات لصانعي القرار المشاركة في تنفيذ لاستخدام الانترنت للتعليم والتعلم على المستوى الاتحادي ومستوى المقاطعات والأقاليم والمناطق والمستويات الدراسية. وبالإضافة إلى ذلك ، فإنه سيسهم في قاعدة المعلومات اللازمة لاستكمال إعداد المعلمين البرامج في الجامعات والكليات وكندا. Finally, the findings from all three parts of the study should provide opportunities for the synthesis of aspects of the theoretical frameworks identified for this program of research, that is, teacher learning in technological change, models of staff development, and models of support for teacher learning in schools. وأخيرا ، والنتائج من كل ثلاثة من أجزاء الدراسة ينبغي أن توفير الفرص لتجميع جوانب الأطر النظرية التي حددت لهذا البرنامج من البحث ، وهذا يعني ، مدرس في التعليم التغيير التكنولوجي ، ونماذج لتنمية قدرات الموظفين ، ونماذج لدعم المعلمين تعلم في المدارس.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] |
|